VvLA doet mee aan NRC Charity Awards

De Vrienden sturen dit jaar onderstaande advertentie in om mee te dingen naar de NRC Charity Award. De hoofdprijs is 4 keer geplaatst worden als full colour spread in NRC of nrc.next. Een mooie kans om onze school op de kaart en in de krant te zetten! Elke inzending wordt in elk geval geplaatst op de website nrccharityawards.nl en 24 inzendingen worden door een jury geselecteerd voor plaatsing in de zomermaanden.

We hopen met meer bekendheid volgend schooljaar grotere bedrijven aan te kunnen trekken om sponsor te worden. Bedrijven die inzetten op innovatie willen wellicht ook inzetten op innovatief onderwijs. Zo proberen we op allerlei manieren de Leonardo-afdeling bekend te maken en ingang te vinden bij mogelijke sponsoren.

De leukste reacties op de advertentie zullen we op de site plaatsen. Wie weet welke matches we kunnen maken.

Met dank aan Id Graficus voor het ontwerp.

Filmpje over Leonardo-onderwijs

Graag delen we dit filmpje over het Leonardo-onderwijs in Eindhoven. Het belang van het Leonardo-onderwijs komt duidelijk naar voren. In Eindhoven zien bedrijven dit belang ook. Zij verbinden zich als sponsor aan de school.

Aan iedereen die in 2012 heeft bijgedragen

Zoals jullie weten is het doel van de stichting om extra onderwijsmaterialen voor onze kinderen te financieren. We zijn dan ook blij dat we in 2012 zo’n €5.000,- hieraan hebben kunnen uitgeven.

Dit bedrag is besteed aan o.a. nieuwe Spaanse lesmethode, een nieuwe rekenmethode, HB- spellen en schaak- en bridgemateriaal. Dit kunnen we natuurlijk alleen met donaties.

We willen jullie, mede namens uw kinderen en de leerkrachten, bedanken voor het mogelijk maken van deze aankopen.

Specsavers verzorgt presentatie

Specsavers heeft om lokale goede doelen te steunen de Stichting Specsavers Steunt in het leven geroepen. In elke winkel van Specsavers worden twee doelen gepresenteerd. Klanten van specsavers ontvangen bij hun bril of hoortoestel een muntje, dat ze in de bus van één van deze doelen kunnen doen.

Sinds september is Stichting Vrienden van Leonardo Assen één van deze doelen in Specsavers Assen. Van Specsavers hebben we begrepen dat mensen, na toelichting, enthousiast zijn en regelmatig hun muntje in onze bus gooien! Aan het eind van het jaar wordt bekeken hoeveel muntjes er in onze bus zitten. Het doel met de meeste muntjes krijgt het hoogste bedrag. Dit varieert van een paar honderd tot een paar duizend euro. De moeite waard dus.

Specsavers Assen heeft veel interesse getoond in het Leonardo-onderwijs. In het najaar hebben zij een rondleiding gehad op onze afdeling. Zij hebben toen aangeboden een ochtend op school te komen, om meer te vertellen over brillen en lenzen.

Afgelopen woensdag was het zover. Esmee Gerritsma, die er bij Specsavers voor zorgt dat brillen op de juiste sterkte worden geslepen, heeft in alle groepen meer verteld over de technische kant van brillen en lenzen. Wist u dat het woord bril een verbastering is van het woord beril en dat dat een steensoort is die al in 78 nC werd gebruikt als hulpmiddel om beter te kunnen zien? Wist u dat er brillenglazen zijn waar je met een hamer op kunt slaan en dat er dan niks mee gebeurt. De kinderen hebben diverse soorten brillenglazen gezien en gevoeld en oude brillen zoals de pincet mogen uitproberen. Het was heel interessant!

Meer informatie over de actie: http://stichtingspecsaverssteunt.specsavers.nl

Bridgeles op de Leonardo-afdeling

Sinds vorig jaar geeft Niels de Groot, vader van Daan uit Leo 1, op woensdagochtend bridgeles. Hij is eerst begonnen met klein groepjes uit Leo 1. Dankzij een bijdrage van de Stichting Vrienden van Leonardo was het mogelijk om extra materialen aan te schaffen, waardoor hij in het najaar ook klassikaal lessen kon verzorgen voor Leo 2.

Vanaf deze week is Leo 4 aan de beurt!

Advertenties in het Leo-nieuws

Vandaag verschijnt het eerste gesponsorde Leo-nieuws. De vrienden van Leonardo werden benaderd met de vraag of er via de website of het Leo-nieuws geadverteerd kon worden. Na overleg met de redactie en directie, is het gelukt om een nieuwe manier van fondsen werven aan te boren. Met deze sponsoring is ingestemd door de MR van de Kloostertuin.

Poiesz jeugdsponsoractie

In februari mogen we weer meedoen met de Poiesz jeugdsponsoractie. We hopen natuurlijk allemaal op net zo’n mooi resultaat als de afgelopen twee jaren, toen leverde de actie steeds rond de 900 euro op. We houden u op de hoogte.

Actie telefoongidsen

Het is al even geleden dat we een actie hebben gehouden om telefoongidsen in te zamelen. Er zijn er best veel opgehaald, maar uiteindelijk bleek dat de actie niet meer geldig was. Dit was alleen niet aan ons gemeld, hoewel wij van tevoren toestemming hadden gekregen. We hebben de gidsen samen met oud ijzer afgevoerd en uiteindelijk € 26,- gekregen. Allemaal bedankt voor het inleveren. We hebben de opbrengst aangevuld en gebruikt om er boeken voor de bridge lessen mee aan te schaffen.